مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا گفت: برای اولین بار در 3 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان شهرضا زعفران کشت شد. 

 

به گزارش راسخون ، عبدالرضا تاکی در گفتگو با شهرضا نیوز گفت: برای نخستین بار در ۳ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان شهرضا زعفران به صورت آزمایشی کاشته شد.تاکی به مطالعات انجام شده برای تولید و کشت زعفران با بازدهی مناسب در این شهرستان اشاره کرد و گفت: کشت زعفران برای نخستین بار در این شهرستان در ۳ هکتار آغاز شده و دراین راستا تعداد معدودی از زارعان علاقه مند برای تولید این محصول در اراضی زراعی خود به کشت این محصول همت کرده اند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به نیاز کم گیاه زعفران به منابع آبی و شرایط خشکسالی ، تمام شرایط برای تولید این محصول در بخش‌هایی از شهرستان مساعد و مطلوب ارزیابی شده است.تاکی گفت: این کشت برای اولین بار در این شهرستان بوده و در هر هکتار ۳۰ تن پیاز زعفران به صورت ردیفی کشت شده است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا گفت: در سال های نخست کشت، زعفران زیادی نمی توان از زمین برداشت کرد و ممکن است در سال های ابتدایی کشت یک یا دو کیلو زعفران از هر هکتار برداشت کرد .


تاکی با بیان اینکه از سال سوم کشت زعفران می توان از هر هکتار چهار تا پنج کیلو زعفران برداشت کرد افزود: زعفران گیاه ارزشمندی که از اهمیت اقتصادی بالایی برخوردار است و به این خاطر در دنیا به طلای سرخ معروف شده است.
وی در پایان با اشاره به اینکه مقاومت این گیاه به سرما زیاد است گفت: این گیاه به دلیل خواص تقویت حافظه و اعصاب، رفع خستگی، نشاط آوری و کاهش کلسترول خون از اهمیت خاصی برخوردار است و در کل دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

 

/117/